Styrketrening og protein trigger muskelproteinsyntese
0 min

Styrketrening og protein trigger muskelproteinsyntese

Muskelproteinsyntese hos trente og utrente.
Publisert: 09.07.2015

Det er forskjell på proteinsyntesen og varigheten blant trente og utrente. Utrente viser en topp i proteinsyntesen etter 20 timer, men det hos trente er på topp etter to timer og med en markant nedgang etter 10 timer. Dette betyr i henhold til Felipe Damas fra Universitetet i Sao Paulo i Brasil bør trente innta 20-35 gram protein umiddelbart etter trening.

Sports Medicine, online 6.mars 2015

Publisert: 09.07.2015 KL. 08:44
Kategori: Siste Artikkel
ds
Gjør som tusenvis av andre. Lytt på vår podcast du også.

Har du lest disse?

I henhold til undersøkelser gjort er det bare mellom 3 og 8 prosent av vestlig europeisk befolkning som er laktoseintole...
Er det en sammenheng mellom størrelse på leggene og livsstilssykdommer.
Hvilken funksjon har glutamin på helsen?

Hold deg oppdatert på nyheter

Vi sender ut nyhetsbrev regelmessig med gode tilbud, fagartikler, tips, oppstartsdatoer og annen informasjon om våre studier.

* Ved å gi oss dine kontaktopplysninger samtykker du til at vi kan kommunisere med deg via e-post og samtidig samtykker du til vår personvernpolicy.