4 min

5 tips for mer fornøyde kunder

Gjør som tusenvis av andre. Lytt på vår podcast du også.

Det finnes mange måter å rekruttere nye PT-kunder på, men det viktigste du kan gjøre er å sørge for at de kundene du har i dag er fornøyde med tjenesten du leverer. I denne artikkelen skal vi litt på hvordan man sørger for fornøyde kunder og hvordan man kan levere merverdi.

Et av de viktigste grepene du kan ta som personlig trener er å investere tid og penger i å gjøre kundene dine fornøyde. Det koster mer å få tak i nye kunder enn å fortsette et samarbeid med eksisterende kunder. Her må du selvsagt vurdere det ut i fra hver kunde. Noen ønsker bare å komme i gang med for eksempel 10 timer og da er jobben din å gjøre ditt for at kunden skal være klar til å trene på egenhånd når disse timene er over. Hvis kunden selv skulle ønske å komme innom deg for en økt en gang i måneden eller la deg styre treningen over nett etter den tid kan han/hun heller ta den avgjørelsen etter hvor de er etter de første 10 timene. Legg frem alternativene på bordene uten å forsøke å selge et bestemt alternativ. Eventuelt kan du sette opp et gratis treningsprogram de kan følge på egenhånd fremover, men som sagt; La det være kundens valg.

Behandler du kundene dine bra vil du alltid få igjen for det. De skryter av deg til andre som igjen kan føre til at du får nye kunder. De vil kanskje trene lengre med deg som fører til mer penger tjent og stabil økonomi for deg.

Det er viktig at uansett hvilken pris du tar for tjenestene dine skal kundene dine føle at de har gjort et godt kjøp. Her er 5 ting du kan gjøre for mer fornøyde kunder:

  1. Hvis du har mulighet til å gi bort en gratis genser eller liknende med din logo eller senterets logo på gir du merverdi for pengene. La dette være en overraskelse du gir dem på første eller andre PT-time.
  2. Hvis du har god tid en dag, spør om de har tid til å trene 10 minutter lengre med deg i dag. De får mer enn det de har betalt for og du taper ingenting på det. Tvert i mot forlater de dagens økt veldig fornøyd.
  3. Ikke vær redd for å gå den ekstra mila for kundene dine. Kjøp inn en del frukt eller et par Skyr-yoghurter du deler ut til dagens kunder som de kan nyte etter treningsøkta med deg. Send dem artikler om emner dere har diskutert for å vise at du bryr deg om dem utenom treningstimene også.
  4. Hvis du vet kunden din skal på ferie eller reise en uke kan du filme inn et treningsprogram eller sette opp en plan de kan utføre mens de er på tur om de ønsker det.
  5. Arrangér samlinger og events med PT-kundene dine. Ta de med ut på restaurant en gang i blant eller arranger en lett fjelltur som dere kan gå sammen. Ta en treningsøkt med kundene på lokal-stranden i sommer eller et matlagingskurs for de som ikke er flink på å lage mat.

Det er aldri negativt å overlevere og gi kundene dine verdi for pengene sine.

For å lære mer om hvordan du blir en skikkelig god PT kan du bli med på samlingen ”Hemmelighetene som sikrer din suksess som Personlig Trener” som du finner her:

http://www.afpt.no/?page=12&title=vare_studier&study=85

For å lære mer om kundetilfredshet og markedsføring kan du besøke siden min på Facebook:

https://www.facebook.com/groups/990306644387167/

 

Publisert: 12.05.2016 KL. 09:39
Av:
Steinar Ekren
Kategori: Tips og Kuriosa

Har du lest disse?

Hold deg oppdatert på nyheter

Vi sender ut nyhetsbrev regelmessig med gode tilbud, fagartikler, tips, oppstartsdatoer og annen informasjon om våre studier.

* Ved å gi oss dine kontaktopplysninger samtykker du til at vi kan kommunisere med deg via e-post og samtidig samtykker du til vår personvernpolicy.